تحولات لبنان و فلسطین

مهدی مجیدی: جمعی از مسؤولان و اهالی رسانه به مناسبت سالروز تأسیس بسیج رسانه با آیت‌ا... سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس دیدار کردند.

بسیج رسانه فراتر از یک صنف است

آیت ا... علم الهدی در این دیدار گفت: افتخار ما این است که خود در شمار اصحاب رسانه هستیم؛ زیرا عضویت در بسیج افتخاری است که برای بنده به عنوان یک طلبه ادعای بزرگی است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه بسیج رسانه باید حامی و پشتیبان جبهه پدافند رسانه‌ای باشد، گفت: جبهه پدافندی ما باید به واسطه بسیج، همانند هشت سال دفاع مقدس تقویت و ترمیم شود. 

وی با اشاره به تأثیر بسیج بر جریانها و تشکلهای نظام اسلامی گفت: بسیج محل اجتماع و گردهمایی افراد متدین، انقلابی و پر انگیزه است، بسیج رسانه نیز فراتر از یک صنف است و به عنوان تشکیلاتی دینی و انقلابی در راستای تداوم بخشیدن انقلاب محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری، یکی از وظایف بسیج رسانه را دفاع از نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: برخورد دنیا با اندیشه تشکیل  بسیج برخوردی سیاسی است، در حالی که  حضرت امام(ره) بسیج را بر اساس ریشه های قرآنی و روایی مبتنی بر نص تأسیس کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز میدان، میدان رسانه است، خطاب به اعضای بسیج رسانه گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس میدان، میدان بسیج نظامی بود، امروز میدان، میدان بسیج رسانه است و شما باز هم باید در میدان حاضر باشید و با قدرت به کار خود ادامه دهید و در این میدان به دیگران کمک کنید.

وی با اشاره به عظمت اندیشه بسیج در دنیا افزود: یک تحلیلگر آمریکایی گفته بود که امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج یک ابزار اجرایی تأسیس کرد که پس از نبودن خود این تشکل برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی بسیار مؤثر بوده است.

علم‌الهدی گفت: در هیچ کدام از جنگهای اصحاب پیغمبر موازنه قدرت وجود نداشت، اما باز هم با وجود جنگهای نابرابر، اصحاب پیروز می‌شدند؛ چون به خدا و پیامبر باور داشتند.وی با بیان اینکه بسیج یک توده باورمند است که ریشه در باورهای اسلامی دارد، افزود: فعالیت در عرصه رسانه با وجود فناوری جدید پر هزینه است؛ امکانات رسانه‌ای ما نسبت به امکانات رسانه‌ای دشمن بسیار کم است، بنابراین برای غلبه بر این وضعیت باید حرکت جهادی و پرشتاب صورت گیرد.

وی افزود: باورمندی و هدفمندی با توکل به خدا میسر است و شکست در این هدف راه ندارد. همچنان که امام (ره) با اندیشه بسیج بر استکبار غلبه کرد، ما هم با توکل به خدا خواهیم توانست با وجود امکانات رسانه‌ای کم بر دشمن پیروز شویم.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه امکانات دولتی محدود است، عنوان کرد: از همین حالا مجلسی‌ها می‌گویند بودجه‌ای که دولت داده، اصلاً قابل تحقق نیست، به هرحال مسؤولان با تمام امکانات بسیج رسانه را مورد حمایت قرار دهند و رسانه نیز با امکاناتی که در اختیار دارد، در این جبهه وارد میدان شوند.

مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج، تشکل محدود در کنار سایر تشکلها نیست، بلکه یک جریان ساری و جاری است، گفت: مهمترین نگاه بسیج رسانه تقویت گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برای تحقق آرمانهای بلند انقلاب و نظام اسلامی است.

جواد علما با بیان اینکه دوران تشکیل بسیج رسانه را پشت سر گذاشتیم و امروز دوره تثبیت آن است، افزود: شورای اندیشه و همفکری، کمیسیونها و انجمنها، از جمله بخشهای مهم این سازمان است که در بخش انجمنها چهار قسمت خبرنگاران، تصویربرداران مستند، فعالان فضای مجازی و عکاسان خبری فعالیت می‌کنند.

علما بر ضرورت حمایت مسؤولان و فعالان رسانه‌ای علاقه‌مند استان با این مجموعه تأکید و گفت: با ظرفیتهای رسانه‌ای مدنظر مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم و امید می‌رود که با همکاری‌ها و تعامل بتوانیم به اهداف عالیه بسیج رسانه نایل شویم.در این مراسم آیت‌ا... علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس به صورت افتخاری عضو بسیج رسانه خراسان رضوی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.